یزدفردا"نهاد نخست وزیری ارمنستان اعلام کرد که امروز شنبه نیکول پاشینیان نخست وزیر این کشور با سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور کشورمان به صورت تلفنی گفتگو کرد.

 

به گزارش یزدفردا، نخست وزیر ارمنستان در تماس تلفنی با رئیس جمهور کشورمان،‌ مسائل اخیر در قفقاز را مورد بررسی قرار داد.

 

نهاد نخست وزیری ارمنستان اعلام کرد که امروز شنبه نیکول پاشینیان نخست وزیر این کشور با سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور کشورمان به صورت تلفنی گفتگو کرد.

 

در این گفتگو، مسائل مربوط به اوضاع منطقه مورد بحث و بررسی قرار گرفت و همچنین پاشینیان به تشدید بحران انسانی در قره باغ کوهستانی در نتیجه انسداد غیرقانونی کریدور لاچین، تجمع نیروهای آذربایجان در اطراف قره باغ کوهستانی و تمایلات افزایش تنش در مرز دولتی ارمنستان و آذربایجان اشاره کرد.

 

پاشینیان بار دیگر بر پایبندی به توافقات پراگ در 6 اکتبر 2022 و بروکسل در 14 می 2023 و همچنین بر رویکرد حل همه مسائل منحصراً از طریق روش های دیپلماتیک و در فضای سازنده تاکید کرد.

 

نخست وزیر ارمنستان آمادگی خود را برای گفتگوهای فوری با رئیس جمهور آذربایجان با هدف کاهش تنش ابراز کرد.

 

موضوعات مرتبط با دستور کار دوجانبه ارمنستان و ایران نیز مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

 

 محمد جمشیدی معاون سیاسی دفتر رئیس‌جمهور نوشت:

 

 پاسخ دکتر رئیسی به گزارش تلفنی پاشینیان از اوضاع میدانی قفقاز: 1- هرگونه تغییر ژئوپلتیک و مرزهای منطقه خط قرمز ماست 2- غیر از فرمت 3+3، همکاری با هر بیگانه، اجرای رزمایش با آنها و سفرهای مشکوک فقط اوضاع را پیچیده میکند 3. ایران آماده هرگونه کمک به دو طرف برای حل و فصل موضوع است.»

 

 

 

منبع: تسنیم

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا